OGR SSS-

INTERNET

+ Kişisel bilgisayarımı nerede kaydettirebilirim ?
Bilgi Teknoloji Direktörlüğümüz bünyesinde yer alan; Bilgi İşlem Müdürlüğümüz ile Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürlüğümüzün iş birliği ile geliştirilen NetRegister sistemi devreye alınmıştır.

İlgili sistem ile, HelpDesk ofisimize bizzat uğramanıza gerek kalmadan; dizüstü bilgisayar, tablet, telefon gibi akıllı cihazınızı kampüs ağı hizmetlerinden faydalanabilmek için; kolayca online kayıt başvurusunda bulunabilirsiniz

NetRegister sistemine BURADAN erişebilirsiniz.

EKOID

+ EkoId Şifremi Unuttum, Nasıl Temin Edebilirim ?
Şifresini unuttuğunuz ya da bilmediğiniz Ekoid hesabınıza ait bilgileri Yardım Masası ofisimize şahsen müracaat ederek alabilirsiniz.

+ EkoId Şifremi Nasıl Değiştirebilirim ?
Şifrenizi değiştirmek için TIKLAYINIZ

+ Şifremi Benim Yerime Tanıdığım Bir Yakınım Alabilir mi ?
Hayır. Şahsen müracaatınız gereklidir.

+ Bilgilerim ile OASIS Sistemine Giriş Yapabilir miyim ?
Hayır. EkoID ile OASIS sistemleri birbirinden bağımsız olarak çalışır. OASIS login sayfasından üniversite e-posta adresinize ya da tanımlı ise cep telefonunuza yeni şifre talebinde bulunabilirsiniz.

YAZILIMLAR

+ Autodesk Yazılımlardan Ücretsiz Olarak Faydalanabilir Miyim ?
Evet.
Üniversitemiz “Autodesk Student Community Programına” üyedir. Autodesk Community tarafından sağlanan yazılımlardan, öğrencilerimiz, akademik ve idari personelimiz ücretsiz olarak faydalanabilirler. Yazılımlara ulaşabilmek için üniversiteniz mail adresi ile kayıt olmanız yeterlidir.

Kayıt İşlemleri Hakkında Detaylı Bilgi İçin TIKLAYINIZ

+ Microsft Azure Nedir ?
Bu programa üye kurum ve kuruluşlar için Microsoft yazılımlarının ücretsiz olarak temin edilebileceği yazılım indirme hizmeti platformudur.
Üniversitemiz Microsoft Azure üyesidir. Üniversitemiz öğrencileri ile akademik ve idari personelimiz bu hizmetten faydalanabilir.

+ Microsft Azure Hizmetinden Nasıl Faydalanabilirim ?
Microsoft Azure aboneliğinizin başlatmak için üniversite mail adresinizden “Microsoft Azure Üyelik Aktivasyonu” konulu e-postayı “helpdesk@ieu.edu.tr” adresine gönderiniz.. Talebiniz en geç 24 saat içersinde değerlendirilecek ve uygun bulunması durumunda programa üyeliğiniz gerçekleşecektir. Program üyeliğinizin gerçekleştiğine dair tarafınıza gönderilecek hesap bilgileri ile kullanıma başlayabilirsiniz.

+ Office 365 Nedir, Office ten farkı nedir ?
Office 365, dilediğiniz yerden kurulum yapabileceğiniz Internet üzerinden etkinleştirilebilen, kullanıcıların birden fazla bilgisayar ve cihaza yükleme yapabilecekleri, web konferans işlevleri, One Drive ek çevrimiçi depolama alanı, entegre bulut tabanlı kullanım özellikleri sunan, Office uygulamalarının sürekli güncel ve tam özellikli masaüstü sürümlerini de içeren yeni ofis bir hizmettir.

Office 365 ile Office uygulamasının en yeni sürümlerine sahip olursunuz. Office 365 kullanıcıları, her zaman kullanıma sunulan en yeni Office uygulamalarını alırlar. Office’in yeni bir sürümünü yayınlandığında, yazılımını en yeni sürüme güncelleştirme seçeneğine sahip olduğunuzu haber veren bir bildirim alırsınız.

Office 365 ile e-posta, kişisel takvim, çevrimiçi doküman yönetimi ve düzenleme yeteneği, anlık ileti, mobil ve masaüstü cihazlar ile internet üzerinden erişim sağlayabilir ve tüm hizmetleri bir bütün olarak kullanabilirsiniz.

Office 365 ile buluttaki Office belgelerini (Word, PowerPoint, Excel ve OneNote) kolaylıkla alabilir, düzenleyebilir ve kaydedebilir, takım arkadaşlarınızla birlikte aynı belge üzerinde çalışabilir ve anlık ileti çevrimiçi konferans özelliklerini kullanabilirsiniz.

Office365’in, Office ile karıştırılmaması gerekir; Office, masaüstü veya dizüstü bilgisayarınıza yüklenen üretkenlik yazılımıdır. Bir paket halinde satın alınır aylık ve yıllık abonelik söz konusu değildir. Office paketleri genel olarak Word, Excel, PowerPoint, One Note ve Outlook gibi uygulamaları içermektedir. Tüm yeni Office paketleri bu uygulamaların en son sürümlerini içerir. Bu paketler yalnızca bir kişisel bilgisayara yüklenebilir.

+ Bilgisayarımda Office yüklü, Office 365 kurabilir miyim, mevcut Office sürümüm ile çalışır mı ?
Office 365 en belirgin olarak Internet üzerinden aktive edilmesi her an her yerde birden fazla cihaza kurulabilmesi ve entegre bulut desteği özellikleri ile mevcut Office sürümlerinden ayrılır ve ayrı bir uygulama olarak bilgisayarınıza kurulur.

Office 365 mimarisi gereği bilgisayarınızda yüklü Office ile birlikte çalışabilir. Office 2007, Office 2010, Office 2013 kullanıcıları, Office 365 ile oluşturulmuş belgeleri hiçbir ek eyleme gerek kalmadan çalıştırabilir.

Office 365, Office’in 2007 ve daha yeni sürümleriyle uyumludur birlikte çalışabilir. En iyi Office 2010 ve 2011 for Mac ile çalışır. Office 2007 ve Office 2008 for Mac ile az oranda sınırlandırılmış işlevlerle çalışabildiğinden Office 365’in bu sistemlere kurulması tavsiye edilmez.

Office’in eski sürümlerini kullanıyorsanız ve Office 365 ile birlikte kullanmak istiyorsanız, Office’in daha yeni bir sürümüne geçmeniz gerekmektedir.

Office 365’i standart bir Office yüklü bilgisayarlar yerine herhangi bir ofis uygulaması bulunmayan ya da ofis lisansı bulunmayan bilgisayarınıza, birden fazla bilgisayarınız ya da cihazın var ise lisanslama problemi yaşamamız için bu cihazlarınızda (tablet, cep telefonu) kullanmanız tavsiye edilmektedir.

Mevcut Ofis 365 lisansınız ile en fazla 5 farklı yükleme yapılabilmektedir.

ÖĞRENCİ KARTI

+ Kimlik Kartımı Kaybettim Ne Yapmalıyım ?
Yeni kart başvurusu için “Öğrenci İşleri Müdürlüğüne” müracaat ediniz.

+ Kimlik Kartım Çalışmıyor Ne Yapmalıyım ?
Yardım Masası ofisimize müracaat ederek kartınızın kontrol edilmesini sağlayınız.

E-POSTA

+ E-posta hesabımın kotası ne kadar ?
E-posta hesabınızın ön tanımlı kotası 500 Mb’dir.

+ E-posta hesabımın kotası doldu, arttırılabilir mi ?
“helpdesk@ieu.edu.tr” adresine konuyla ilgili olarak mail atarak kota artırım talebinde bulunabilirsiniz. Yapılacak incelemenin sonucunda uygun bulunması durumunda kotanız arttırılacaktır.

WEB ALANI

+ EkoID Şifremi Biliyorum, Fakat Web Alanıma Erişemiyorum ?
Yardım Masası ofisimize şahsen müracaat ederek destek almanız gerekmektedir.

+ Öğrenci Kulüpleri için Web Sayfası Hizmeti Veriliyor Mu ?
Öğrenci ve Kurumsal Faaliyetler Müdürlüğü aracılığı ile ilgili talebinizin Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü iletilmesini sağlayınız. Talebiniz incelenerek uygun bulunması durumunda web alanı oluşturularak teslim edilecektir.

VERİTABANLARI

+ Üniversite dışından kütüphane veritabanlarına erişebilir miyim ?
Evet, Üniversitemiz Kütüphane veritabanlarına kampüs dışından erişebilirsiniz. İlgili hizmet için yapmanız gereken ayarlara BURADAN ulaşabilirsiniz.

+ Tüm ayarlarım doğru ancak veritabanlarına erişemiyorum ?
DNS ayarlarınızın otomatik olarak ayarlamış olduğunuzdan emin olunuz. Kullanıcı adı ve şifre olarak EkoID bilgilerinizi girmeniz gerekmektedir.

LABORATUVAR

+ Ders ve mesai saatleri dışında laboratuvarlarda/atölyelerde/stüdyolarda çalışabilir miyim ?
Evet. Bu çalışmaların düzenli ve kontrollü bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için öğrencilerimiz HelpDesk ofisimizden Laboratuvar izin formu alarak dersin öğretim üyesinin/görevlisinin onayını almak suretiyle yararlanmaları mümkün olabilecektir.

EDUROAM

+ Üniversitemiz EDUROAM yayınını kullanabilir miyim ?
Hayır. Eduroam hizmetinden yalnızca ziyaret ettiğiniz üniversitelerde faydalanabilirsiniz.

GÜVENLİK

+ Webmail şifremi güncellemem gerektiği konusunda bir mail aldım. Ne yapmam gerekiyor ?
Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü kullanıcılarımızdan hiç bir şekilde böyle bir şifre isteğinde bulunmaz. Böyle bir mail iletisi almanız durumunda lütfen dikkate almayınız ve kesinlikle şifre bilgilerinizi vermeyiniz.